تاریخ انتشار: شنبه 1401/10/10 - 00:42
کد خبر: 455758

گرامی‌داشت مرحوم عباس شیبانی برگزار شد؛

سمبل مبارزات دانشجویی/ نام شیبانی با تاریخ ایران پیوند خورد

سمبل مبارزات دانشجویی/ نام شیبانی با تاریخ ایران پیوند خورد

مومنی: مانند آنچه که ما در تاریخ از شهید سیدحسن مدرس خوانده‌ایم که غذایش را با بقچه به مجلس می‌برد، مرحوم شیبانی نیز در دوره‌ای که نماینده مجلس بود حتی غذای مجلس را نمی‌خورد و از خانه برای خودش غذا می‌برد. همچنین از اتومبیل‌های ویژه استفاده نمی‌کرد و با اتوبوس تردد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم بزرگداشت نام و یاد مرحوم عباس شیبانی، فعال برجسته سیاسی و دانشجویی و عضو شورای انقلاب در موسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار شد.

در این مراسم که تحت عنوان گرامی‌داشت بالغ بر نیم قرن مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر مرحوم عباس شیبانی در راه استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی در ایران برگزار شده بود سید محمدرضا حسینی بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران، محمدرضا واعظ مهدوی پزشک و متخصص حوزه سیاستگذاری درمان، لطف‌الله میثمی فعال باسابقه ملی مذهبی، و فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو حزب جمهوری اسلامی به سخنرانی پیرامون شخصیت و افکار عباس شیبانی پرداختند.

محمد رضا واعظ مهدوی، پزشک و متخصص حوزه سیاستگذاری درمان در این مراسم اظهار داشت: اگر دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی در حوزه خدمات سلامت را به چند محور مانند: شکل‌گیری نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور، اجرای طرح ژنریک دارویی و قطع کردن دست کمپانی‌های چند ملیتی و صهیونیست‌ها از دارو، توزیع عادلانه نیروی انسانی، گسترش نظام آموزش پزشکی، شکل‌گیری هیئت امنای ارزی و در آخر گسترش شبکه بیمارستانی تقسیم‌ کنیم، حداقل سه مورد از این محورها با نقش مستقیم مرحوم شیبانی تحقق یافت. مثلا همین هیئت امنای ارزی را ایشان ساخت. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید.

لطف‌الله میثمی، فعال باسابقه ملی مذهبی دیگر سخنران این مراسم به بیان خاطرات خود از شخصیت جالب مرحوم شیبانی پرداخت و گفت: به آقای شیبانی گفتیم آقای دکتر؛ شما سمبل مبارزات دانشجویی هستید؛ کاش خاطرات خود را بنویسید! جواب دادند: تو بنویس، من حاشیه می‌زنم! من هم نشستم و چند جلد خاطرات را نوشتم. در تلاش هستیم برخی یادداشت‌های ایشان را هم به دست بیاوریم و مجموعه دیگری منتشر بکنیم.  جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید.

سید محمدرضا حسینی بهشتی، استاد فلسفه دانشگاه تهران درباره شخصیت و نقش تاریخی عباس شیبانی چنین اظهار داشت: نام عباس شیبانی با بخشی از تاریخ ایران پیوند خورده است؛ به خصوص با دانشگاه تهران و فعالیت‌های دانشجویی که داشتند. آن زمان استادی داشتیم به ما می‌گفت اینجا دانشجویی داریم که هر اتفاقی می‌افتد بلافاصله او را دستگیر می‌کنند! اسمش هم عباس شیبانی است! هر بار که شیبانی از زندان بیرون می‌آمد همان نشاط و چهره‌ باایمان را می‌دیدیم و فضایی داشت که غبطه‌آور بود. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید.

در انتها فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو حزب جمهوری اسلامی که به عنوان آخرین سخنران صحبت می‌کرد اظهار داشت: بعضی شخصیت‌ها طوری هستند که انگار روح یک نسل‌اند و وقتی می‌روند گویا یک نسل می‌رود. آقای دکتر شیبانی عزیز یکی از این افراد بود.

وی ادامه داد: مانند آنچه که ما در تاریخ از شهید سیدحسن مدرس خوانده‌ایم که غذایش را با بقچه به مجلس می‌برد، مرحوم شیبانی نیز در دوره‌ای که نماینده مجلس بود حتی غذای مجلس را نمی‌خورد و از خانه برای خودش غذا می‌برد. همچنین از اتومبیل‌های ویژه استفاده نمی‌کرد و با اتوبوس تردد می‌کرد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید.

گزارش از حسین احسانی زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top